Etički blog
Edukacija povjerljivih osoba nije trošak već ulaganje
Prednosti kvalitetnog i cjelovitog programa edukacije povjerljivih osoba su višestruke. Razvoj njihovih kompetencija doprinosi poboljšanju sustava unutarnjeg prijavljivanja nepravilnosti, ali i jačanju njihovog (vlastitog) samopouzdanja u obnašanju prihvaćene im...
Savjeti za izradu Pravilnika o prijavljivanju nepravilnosti
Izrada općeg akta, najčešće u formi Pravilnika o postupku (unutarnjeg) prijavljivanja nepravilnosti, zakonska je obveza poslodavaca prema članku 20. Zakona o zaštiti prijavitelja nepravilnosti (u daljnjem tekstu: Zakon). Istovremeno, ona je važan dio sustava...
Zašto je e-mail rizičan kanal za prijavu zviždača?
Mnoge hrvatske tvrtke i organizacije odlučile su koristiti e-mail kao primarni način (kanal) za prijavu nepravilnosti. Pritom, u skladu sa svojim općim aktom (npr. Pravilnikom za unutarnje prijavljivanje) koriste e-mail adrese povjerljive osobe i njenog zamjenika...
Zakon o zaštiti prijavitelja nepravilnosti i etičko vodstvo
Snažno potičemo svaku namjeru i inicijativu koja naglašava potrebu za zaštitom onih koji njeguju etičnost i transparentnost te tako sprječavaju neprihvatljivo društveno ponašanje. Zato, pozdravljamo Zakon o zaštiti prijavitelja nepravilnosti te značenje, pozornost i...
Ključni koraci u vezi Zakona o zaštiti prijavitelja nepravilnosti
Prema posebnom istraživanju Eurobarometra iz 2017. godine, samo bi 18% građana Europske unije prijavilo korupciju u radnom okruženju, a 29% ih misli da prijavitelji nepravilnosti nemaju adekvatnu zaštitu. Od travnja 2022. godine, u Republici Hrvatskoj je na snazi...
Pet savjeta kako razgovarati sa prijaviteljem nepravilnosti
Ako kao povjerljiva osoba (ili član povjerenstva za istragu) budete u situaciji razgovarati sa prijaviteljem nepravilnosti, evo pet korisnih savjeta kako pristupiti takvom razgovoru i kako ga maksimizirati. Za organizacije i tvrtke koje imaju otvorenu organizacijsku...